czwartek, 1 marca 2012

KOTLETY MIELONE W PLATKACH KUKURYDZIANYCH


Ostatnio wielu moich studiujących lub pracujących znajomych, którzy nie mają za dużo czasu na gotowanie prosiło mnie o przepisy na "szybki obiad".
W zeszłym tygodniu na nartach wpadliśmy wspólnie na pomysł, by stworzyć cykl- EKSPRESOWY OBIAD,

który postaram się aktualizować w każdy czwartek.
Założenie jest proste- proponowane przepisy przygotowujemy dosłownie w 30 minut. Oprócz tego mają by smaczne, kolorowe i kuszące swoim wyglądem :)
Zabawę czas zacząć!

Dziś pierwsza inaugurująca propozycja-

KOTLETY MIELONE W PŁATKACH KUKURYDZIANYCH:

Składniki (dla 4 osób):

  • 50 dag mielonej cielęciny,
  • 10 dag płatków owsianych,
  • jajko,
  • szalotka,
  • 2- 3 łyżek bułki tartej,
  • 3-4 garści płatków kukurydzianych,
  • garść posiekanej natki pietruszki,
  • 1 łyżeczka przyprawy do mięsa, 
  • 1/2 łyżeczki cynamonu, 
  • sól, 
  • świeżo mielony pieprz, 
  • ojej z pestek winogron.


Wykonanie:

Płatki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na bok na kilka minut (ok.5). Cebulkę obieramy, siekamy i szklimy na oleju. Mięso mieszamy z płatkami, cebulą, jajkiem i przyprawami- użyłam łyżeczki przyprawy kamisu do mięsa i cynamonu (zwyczaj zapożyczony z kuchnie greckiej, gdzie do każdego mięsa dodaje się odrobinę cynamonu dla lepszego smaku). Wyrabiamy i dodajemy natkę pietruszki tyle bułki, by kotlety łatwo się formowały.

Ja nie miałam w domu bułki tartej więc zamoczyłam małą kromkę chleba w wodzie i dodałam ją do masy.
Kotlety obtaczamy w płatkach kukurydzianych

i smażymy na oleju ( ok 5-7 minut z każdej strony). Przed podaniem rozkrawamy i sprawdzamy, czy są usmażone.
Podajemy z ziemniakami z wody lub pieczonymi w piekarniku i sałatą z ziołami i sosem vinaigrette.

Smacznego!!!

Przepis pochodzi z BIBLIOTECZKI PORADNIKA DOMOWEGO- "Obiad w pół godziny"

2 komentarze:

  1. pomysł na ekspresowe obiady jest genialny :D będę zaglądać! a mielone w takiej panierce... hmm! ciekawy pomysł. do tej pory używałam płatków tylko do schabowych i skrzydełek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszę się, że pomysł się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...