wtorek, 23 października 2012

FLORENTYNKI

Mnie te ciastka kojarzą się z uroczą Florencją, chociaż zapewne poza nazwą nie mają z nią wiele wspólnego. 
Przepis znalazłam na blogu http://studniamiodu.blogspot.com i muszę przyznać, że jest rewelacyjny!

FLORENTYNKI



Składniki:
ciasto:
  • 240 g mąki tortowej, 
  • 150 g masła, 
  • 75 g cukru pudru, 
  • 2 żółtka, 
  • 1 łyżka śmietany 18%.

przełożenie:
  • 3-4 łyżki zmiksowanej konfitury morelowej.

masa:
  • 50 g masła,
  • 2-3 łyżki cukru, 
  • 150 g płatków migdałowych,
  • 4 łyżki miodu,
  • 50 ml śmietany 18%. 


JAK TO ROBIMY?

Mąkę łączymy z posiekanym masłem, cukrem pudrem, żółtkami i śmietaną. Szybko zagniatamy ciasto, formujemy kulę i odstawiamy na około 30 minut do lodówki. W tym czasie blachę o wymiarach 20 x 30 cm wykładamy papierem do pieczenia, a następnie wypełniamy rozwałkowanym ciastem. Nakłuwamy widelcem i pieczemy, aż osiągnie "złoty kolor" przez ~25 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni.  
Wyciągamy z pieca i na ciepłym jeszcze cieście kładziemy konfiturę. A na niej masę- w garnku rozpuszczamy masło. Następnie dodajemy resztę składników i podgrzewamy do ich połączenia się. Potem smażymy przez 5 minut i wykładamy na ciasto. 
Pieczemy przez 10-15 minut w temperaturze 150 stopni. 
Po upieczeniu studzimy i kroimy w małe kwadraty. 







Smacznego!

3 komentarze:

  1. Pyszne, wspaniałe. Zachęciłas mnie, by zrobić swoje własne florentynki:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie piekłam własnych, ale zdarzyło mi się jeść - pychotka :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...