wtorek, 8 grudnia 2015

PULPECIKI W SOSIE POMIDOROWYM

Znów mnie tu trochę nie było. Chwilę zabawiłam na spóźnionych wakacjach (fajnie tak wyskoczyć w ciepłe miejsce w listopadzie;-), a po powrocie dopadła mnie codzienność i brak weny twórczej :-P Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się tu częściej pojawiać, bo rękawic kuchennych nie zawiesiłam na kołku!

PULPECIKI W SOSIE POMIDOROWYM


Składniki na pulpeciki:
  • 500 g mielonej wołowiny lub mięsa z indyka, 
  • jajko, 
  • tarta skórka z cytryny, 
  • 2 ząbki czosnku, 
  • natka pietruszki, 
  • 2-3 łyżki bułki tartej, 
  • sól, pieprz, 
  • olej.
Składniki na sos:
  • kilka świeżych, dojrzałych pomidorów (lub puszka pomidorów pelati), 
  • 1 szalotka, 
  • czosnek, 
  • sól, pieprz, cukier.
Wykonanie:

W misce umieszczamy mięso, przeciśnięty przez praskę czosnek, skórkę z cytryny, posiekaną natkę pietruszki, bułkę tartą, sól, pieprz, wbijamy jajko. Wszystko dokładnie mieszamy, formujemy nieduże kulki. Smażymy je na rozgrzanym oleju, aż ładnie się skarmelizują. 
Cebulę i czosnek kroimy w kosteczkę. Dodajemy do pulpecików, jak się zeszklą dodajemy pomidory. Całość podlewamy odrobiną wody. Dusimy kilkanaście minut, aż warzywa się rozgotują i powstanie gładki sos. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i cukrem. 
Pulpeciki w sosie pomidorowym najlepiej smakują z ugotowanym makaronem. 

Bon appetit!

 

P.S. Przepis pochodzi z książki Mai Sobczak i Grzegorza Łapanowskiego Najlepsze przepisy dla całej rodziny

2 komentarze:

  1. Pychotki!
    Zapraszam na swojego bloga. Komentarze zawsze mile widziane! :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam dobrą, włoską kuchnię <3
    Pozdrawiam i zapraszam do obserwowania na https://www.facebook.com/ciastovelove/?fref=ts

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...