niedziela, 26 lipca 2015

TARTA TRUSKAWKOWO-RABARBAROWA | WARSZTATY KULINARNE MELVIT

Powroty nigdy nie są łatwe... Czerwiec i początek lipca były bardzo intensywne (zarówno na studiach, jak i w pracy), zaś później nastąpiło rozprężenie i lenistwo, a wena gdzieś się ulotniła wraz z przyjściem na południe Polski upałów, pomimo wielu przepisów oczekujących na publikację. 

Dzisiejszym wpisem cofnę się aż do maja, gdyż zostałam wtedy zaproszona do udziału w Festiwalu owsianek, akcji organizowanej przez firmę Melvit. Jej głównym celem było propagowanie płatków owsianych, z których można przygotować fantastyczne i zdrowe owsianki, choć nie tylko je ;-) Ja akurat zmodyfikowałam przepis na amerykańskie naleśniki, dodając do nich właśnie płatki owsiane. Mój, jak również inne fantastyczne przepisy, możecie znaleźć na stronie Festiwalu owsianek: http://melvit.pl/festiwalowsianek/


Podczas warsztatów miałyśmy okazję poznać produkty firmy Melvit oraz wzbogacić swoją wiedzę o zdrowym stylu życia dzięki obecności Kasi Fenix, ambasadorki marki oraz o przygotowywaniu pełnowartościowych posiłków dla całej rodziny, o których opowiadali Maia Sobczak oraz Grzegorz Łapanowski. 

W ostatniej części spotkania przeszliśmy do meritum, czyli gotowania ;-) Dwa zespoły przygotowały masę pyszności, w których skład wchodziły oczywiście płatki owsiane lub w przypadku tart mąka owsiana. 


Wróciłam z warsztatów z nowymi, fantastycznymi przepisami, które od dwóch miesięcy sukcesywnie testuję. Dowiedziałam się również o wielu cennych wskazówkach żywieniowych, które praktycznie od razu zastosowałam do swojej diety! Udział w warsztatach był świetnym doświadczeniem, jeśli jeszcze kiedyś będę miała taką okazję, na pewno chętnie z niej skorzystam! Poniżej prezentuję jeden z przepisów (choć nie wiem, czy dostaniecie jeszcze tego lata truskawki i rabarbar), uwielbiam ten owsiany spód do tarty ;-)

TARTA OWSIANA Z TRUSKAWKAMI I RABARBAREM

 
Składniki na spód:
  • 1,5 szklanki mąki owsianej, 
  • 3/8 szklanki mleka, 
  • 3 łyżki masła klarowanego,
  • 1,5 łyżki cukru, 
  • szczypta startej skórki z cytryny, 
  • szczypta soli.
Składniki na wierzch:
  •  4 większe rabarbary, 
  • 1kg truskawek, 
  •  2 łyżki cukru, 
  • szczypta pieprzu.
Wykonanie:

Truskawki i rabarbar myjemy, usuwamy szypułki, kroimy. W rozgrzanym garnku przesmażamy owoce z cukrem i szczyptą pieprzu. 
Wszystkie składniki na spód wkładamy do miski, mieszamy łyżką do połączenia. Wyciągamy ciasto z miski i wyrabiamy na stolnicy, następnie delikatnie je rozwałkowujemy. Przekładamy do formy na tartę, widelcem robimy dziurki w spodzie. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni na około 15-20 minut. 
Na podpieczony spód nakładamy owoce i wstawiamy na chwilę do piekarnika. 

Smacznego!


1 komentarz:

  1. Ja właśnie wczoraj zamknęłam w tarcie ostatni chyba już rabarbar...
    Twoja tarta wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...